Każda strona działa w oparciu o pewien system treści. Jasne jest, że osoba, która potrafi programować w różnych językach, będzie mogła modyfikować sobie treści na stronie poświęcając własny czas, niemniej jednak przecież większość z nas nie ma takich umiejętności i osoby, które nie są biegłe w językach kodowania programowego, potrzebują systemu do zarządzania tekstem. System cms to nic innego, jak specjalny silnik strony, który daje możliwość nam na wykonywanie działań na tej stronie.
Chodzi tutaj o zmiany w różnorakich zakresie. Przykładowo chcemy dodać na swojej stronie treść do bloga internetowego. Nie musimy zaczynać kodowania całej strony i jej wyglądu od edukacji kodowania, a wystarczy nam jedynie otworzyć specjalny pulpit i tam wpisać treść, a później kliknąć opublikuj. To jest właśnie system zarządzania treścią. Jednym z najpopularniejszych systemów tego typu do zarządzania prostymi stronami i blokami jest Wordpress. Są także inne systemy, takie jak na przykład Jomla. Jednym z pakietów cms może być dosłownie w pewnym kontekście Prestashop. Część agencji reklamowych wytwarza takie sytemy cms (z ang. content management system) we własnym zakresie dla swoich klientów. Znaczy to, że strony tworzone dla klientów nie bazują na ogólnodostępnych silnikach, takich jak wyżej wspomniany Wordpress, a system zarządzania cms jest zwyczajnie stworzony w danej firmie. Jest unikatowy, dopracowany do potrzeb konkretnej klienteli i dostępny tylko i wyłącznie dla klientów tej firmy. Ma on sporo zalet, niemniej jednak ma także wady w postaci niewielkiej sposobów rozbudowy.
Więcej informacji: http://www.system-cms.intensa.pl